social media opzet

Sociale netwerken zijn eigenlijk een digitale variant van mond-op-mond-reclame. Mond-op-mond reclame is altijd belangrijk geweest. Een aanbeveling van een bekende werkt immers veel krachtiger dan een reclame of een verkooppraatje in een winkel. Een aanbeveling van iemand die je kent, is meestal oprecht en objectief en daarom te vertrouwen.


Facebook

Facebook is het grootste sociaalnetwerksite op het net. Het aantal Facebook-leden is gigantisch en neemt exponentieel toe! In januari 2012 zijn er recentelijk 900 miljoen gebruikers geteld! Met haar oorsprong in de studentenwereld is Facebook vooral een netwerk met als doel op de hoogte te blijven van wat je vrienden zoal doen. Het is pas in een latere periode dat bedrijven zich ook op dit netwerk zijn gaan toeleggen.

 
LinkedIn

Toch een netwerk dat je zeker niet mag missen in uw Sociale Media strategie, indien je een professionele gebruikers bent. LinkedIn richtte zich in de beginperiode vooral op zakelijke profielen. Het gaf de zakenmensen de kans om in contact te komen met elkaar.


Twitter

Twitter is voor de snelle typers onder ons. Enkele korte en krachtige zinnetjes "posten" met je mobieltje is hier de boodschap. Met de nodige links naar je website op thema pagina's, nieuwspagina's of blogs maakt het voor de volgers interessant om meer te weten te komen.

Profileer kan je helpen een sociale media plan aan te maken, te verzorgen, begeleiden of geheel uit handen nemen.

Schroom niet voor meer informatie!